fredag 24 september 2010

the black-orange...


för en tid sedan hade jag samlat på mig tank och skärmar, till en softail standard/night train.delarna som var fina ,men i olika färg. hade jag tänkt lacka upp och sälja vidare.....då dom var utan skador och en färgade så var det bara att köra igång direkt med lackeringen,efter rengörning och ned mattning förståss...

jag valde att först lacka dom i röd pearl och sedan skugga på svaga flammor i vitt,gult och orange.på så sätt byggde jag upp en bakgrunds färg för lackeringen (bilden ovan)sedan lade jag ett varv orange transparant brilliant colour och klarlackade det hela.

där efter mellanslipades allting och jag maskerade upp en omgång flammor på alla delarna..

jag valde en orange solid färg som outline till svarta flammor....

och så gjorde jag även en harley text i skrivstil på tanken.till detta användes samma kulör som i outlinen på flammorna för att få en helhet i allting...

det blev långa svepande flammor över bakgrunds lacken som man ser först på nära håll...riktigt effekt fullt och jag kände mig nöjd.det blir många skickt att lacka så här ,men när man ser resultatet så är det värt mödan...

senare sålde jag grejorna till en glad dansk som jag mötte upp i ystad på semmestern. det var en rolig historia eftersom ingen av oss hittade nånstans där.så vi valde att ses på en stor varuhus parkering,tror det var willys.....och se där stod en ensam dansk bil och några figurer som luktade tuborg när jag gled in på morgonen vid öppningsdax....dom vände och vred på grejorna och lät på danska.sedan skrattade dom glatt
och så gick det till när en tank och ett par skärmar hamnade i danmark...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar