lördag 11 september 2010

bandit lördag

svenne aka chicko menenez behövde lite assistans med sonens skrivbord,så jag gjorde en utryckning idag.samtidigt så gjorde jag slag i saken och fixade min bandit hjälm som behövde en uppfräschning,efter att ha trillad i backen några gånger genom åren.lite ny färg och ett nytt visir väntar på att komma på plats.....
jag gjorde klart för hjälm lackeringen och chicko instruerades i den ädla konsten att maskera shack rutor....något som ser enkelt ut men tar tid och är riktigt pilligt.....och se där! svennosito visade sig vara en fena med tape rullarna....

först lade jag rikligt med vita flammor över svart bas , detta för att bygga upp en bakgrund som täcker hela hjälmen...

ser ganska cool ut redan nu.sedan sprutade jag röd brilliant colour över allting....

nu ser det lite lattjo ut ,men jag vill inte lägga på för mycket eftersom det ska på flera skickt med samma metod.så det blir tillräckligt med färg tillslut....

nu har jag lackat en omgång till och använt orange brilliant....sedan tonade jag försiktigt mer vitt,gjorde lite highlights och en punisher-skull bakåt på hjälmen....

under tiden så har el svennos skrivbord bytt skepnad och fått sig en vajande checker flagg och blivit ilsket orange runtom med en blå kantfärg.jag har lackat ,tonat och herr menenez har gått på högvarv med tape rullar och maskerings papper......


jag har inte bestämt ifall bandit hjälmen ska vara matt eller blank ännu,effekterna blir helt olika beroende på val av klarlack....men jag återkommer med en bild när den är helt färdig med visir på...
men chicko rose`ns skrivbord förblir helt klart blankt om den saken råder inget tvivel eller som man säger i brazilien : el glanzo de la svenne sueco

hasta la vista och allt det där.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar