söndag 17 mars 2013

Diablo red Candy & Realflames....

 
Nu så rullade Mustang Sally iväg mot nya äventyr.Vi på Drömfabriken var klara med vårat jobb och nu var resten upp till den lycklige ägaren ...

 
Yours truly hade just precis hängt upp ett knippe blandade hoj grunkor, när Mustangen försvann nedför gatan.....Han den där Snygg-janne och Grefve Hängröfven hade gjort ett toppen jobb med underarbetet så nu var det upp till eder krönikör att få till själva lacken på den här raketen....

 
Fria händer och nått med rött var kraftigt på gång at your local paint shop.....Jag började med en halv mörk guld bas som tonades med en svart bas där jag tänkt slå till med lite realflames.....Det blir mer effekt fullt med en mörk toning under flammorna....

 
Nästa steg är själva flammorna som jag skuggar fram med vit bas....sedan ska det på en röd candy i två omgångar över hela kalaset.....

 
Här nedan ser man hur jag utnyttjat bägge omgångarna med den Diablo röda candyn...efter första varvet lade jag fler flammor följt av omgång två med candyn.På så sätt får jag olika röda lager av flames...

 
Efter den röda orgien så skuggas ett tredje skikt med flammor och sedan får dessa smaka på ett varv med guld-orange candy....Nu är jag noga med att hålla mig över det sista skiktet med flammor för annars blir hela kalaset mera rödbrunt än just rött som är själva planen....

 
 
Nedan ser vi fram stänkan i all sin prakt och det är nu man får behärska sig så det inte drar iväg i lack träsket med ännu mer flammor eller annat....Jag är ju ute efter en stilren lack och inte ett klotter-plank...

 
Många lager har det blivit, så nu är det hög tid för en rast medans alla bas färger och candysar får lufta ur ordentligt för sedan ska klarlacken flöda i lack boxen....Men först en smaskens lunch låda och lite kaffe i pojk magen....

 
Klarlacken dagen till ära blir Spies-Heckers 8030 HS som passar bra till just hoj lacker....Den står öppen ganska länge vilket är en fördel när man lackar ramar,svingar och lite trixiga grunkor.Kort sagt ,ingen risk för torr sprut på ram rör och sånt.Utan man hinner gå tillbaks med sprutan om det behövs....

 
Här under ser vi tanken blank och fin...

 
Och här en i annan vinkel.Både mycket och ändå tonar det lite elegant ihop....

 
Även fram stänkan glänser ikapp med dom andra delarna at your local paint shop....

 
Förstås och by the way så är ju även ramen Diablo röd vid det här laget....Nu så ska hela klabbet få torka och härda ut i lugn och ro innan ägaren ska få hämta sin raket....Yours truly lovar att återkomma med rafflande bilder efter monteringen så stay tuned at your local paint shop!

 
Thats it for today gott folk!But i`ll be back soon with even more crazy painting och allt det där...

 
Smell ya all later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar