måndag 6 september 2010

valet 2010


när jag kapade bordsben på söndagen, så insåg jag att det faktiskt blir tuffare med tre ben.
samtidigt pågick val debatten förfullt intill.det röda bordet hävdade bestämt att hos dom får alla plats vid bordet.för dom är minsann större......de blå kontrade med att dom få utvalda vid deras bord får det jättebra och att de blåa tar hand om dom som är lyckligt lottade och får en plats där..

vad har tomten för färg på mössan frågade de röda , och sjöng nåt om upp till kamp...de blåa pratade mest om någon pripps reklam som var blå....själv konstaterade jag att nog var den där mössan röd och tomten luktade nog lite eau de vie när jag var liten , och var misstänkt lik min farbror....

väl hemma räknades rösterna in av han den där hunden ,och det visade sig att det röda bordet dragit det längsta strået den här gången....

i bakgrunden hördes det blåa bordet muttra nåt om att i`ll be back och smell you later men det är en annan historia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar