söndag 3 oktober 2010

MARBELIZER

just nu är det inte mycket nytt på lack fronten.jag har precis tagit mig igenom en lunginflamation ,så idag serveras det lite gammal skåpmat från arkiven.....för några år sedan var det riktigt populärt med marmorerade lacker så här kommer några exempel på hojar jag lackat  med den tekniken...
den här blå harleyn lackade jag åt peter en rolig filur från norrköping.det blev en djupklar blå marmorering och silver marmorerade flammor med devil-tails...

en grön marmorerad wide-glide med neon gröna flammor som har en lime grön outline.....

här är en chopper tank i svart med röd pearl och flammorna i rosa marmorering,en kombination som blev riktigt snygg ute i solen.....

en deuce fick blå-lila marmorering och silver flammor.jag övade fram en teknik att göra marmoreringen med vanlig bas färg,men det finns förståss marbelizer att köpa (en specialfärg som separerar i ett spräckligt mönster)

det går att immitera sten och marmor ganska bra på det här sättet.så det är bara fantasin som sätter gränser.denna heritage fick en pearl blå botten färg med ghost-flames och marmorerade flammor över hela kalaset
det går att variera sig i hur mycket som helst och det finns ett hav av färg kombinationer att ösa ur.....så i`ll be back!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar