lördag 15 januari 2011

Screamin eagle v-rod Destroyer

Örnen har landat på arbets-jobbet....Joel en gammal bekant var inne med sina v-rod delar härom veckan.Han vill ha dom målade som en special modell av harleys v-rod.....
Jag hade dragit ut några bilder i förväg och påpekade för joel att exakt kan bli lite knöligt då jag bara har bilder att gå efter.....Ja det finns ju bara två i sverige sa joel..en står i fönstret på hd importen men den andra ligger i skuffen på min bil flinade han glatt...det är brorsans,tillade han försiktigt....

Här är bryschans grejor i skottlinjen och han den där joels i bakgrunden....jag har mätt och mallat för schabloner.Delarna har grundats och lackats silver.

Den här gången jobbar jag lite annorlunda eftersom det är mest maskering och schabloner.För att undvika tjocka färg kanter så är silvern lagd först sedan maskar jag in det som förbli i den färgen och den pearl-orangea likaså.....örn schabloner på efter mycket inpassning och pyssel....

Här är den vinröd-lila kant färgen sprutad och ska maskas in straxt....

Jag har därefter lagt den svarta basen och sedan ska maskeringen flytta om så det orangea fältet kan lackas.....

Några döskallar smyger sig på mätar huset, till min förtjusning....det gick bara inte att motstå....

Sådärja,maskeringen gjorde en rokad......en orange pearl mixas till efter förstånd.Det blir en tre-skiktare med lite tonade flammor och en annorlunda harley logga.Något som joel önskar sig ,då det  faktiskt är lite tomt i det orangea på bryschans destroyer...

Simsalabim och det är av maskat....nu är inte klarlacken på ännu men man ser hur det blir ,fast matt ...

Flames och porsche/harley logga...dom har konstruerat motorn i v-roden (även kallad vatten buffeln eller värme-växlarn)

Nu är det dax för klarlacken och jag kommer lägga ganska stadigt med den för sedan ska det mellanslipas och klarlackas en gång till för att få den där riktiga finishen.Orginalet har inlackade dekaler och kanterna synns och känns, men det kommer dom inte göra på joels tryck kokare...


Nu blänker delarna ikapp i lack boxen och dom ska få härda ordentligt innan mellan slipen....


Så gick det till när örnen landade...tänk vad lite färg kan göra....

thats it folks eller som dom sa i vegas: elvis has left the building...

1 kommentar:

  1. Jösses du e grymmast Toyan, ska bli såå spännande o se grejerna på Tisdag :-) /Joel.

    SvaraRadera