lördag 8 januari 2011

The Night Train

Nu har det blivit dax att flamma ett natt tåg.....ägaren vill ha svaga real flames i grått över svart.Och det ska bara synas ordentligt i sol ljus är tanken....
Först har jag gjort i ordning några små skador och sedan lackat allt i solid svart.Sedan är delarna ned mattade och det roliga kan börja...

Här har jag skurit ut några mallar i lämplig form och storlek.....dom små färg sprutorna åker fram och lite grå bas mixas till.Jag kommer använda en mörk och en ljusgrå bas till det här...


Dom två bas färgerna är nu skuggade över hojen och med hjälp av mallarna har ett flamm mönster växt fram.Även en harley logga på tank sidorna har dykt upp i det hela....

För att det ska bli lite mystisk effekt så kommer jag blanda klarlacken med transparant svart färg.Det kommer ge en candy liknande klarlack så att flammorna kommer framträda i sol ljus och i skugga eller på kvällen så synns dom bara svagt....så är planen iallafall....

Här är en upplyst bild tagen med blixt.....

Och en utan blixt för att visa skillnaden i olika belysning....

Här ser vi fram skärmen och jag tycker att resultatet blir som det var tänkt från början....så nu är det dax att mellan slipa allting och klarlacka en gång till.Nu kommer jag inte använda svart i klarlacken utan det är bara för att få finishen man vill ha....slätt, blankt och damm fritt...

Sådärja....det börjar bli färdigt nu....

Man behöver inte använda starka färger i överflöd för att få en snygg lackering.Ibland räcker det att tänka igenom jobbet innan och ha en plan för hur det ska se ut.Och framför allt vad vill hoj ägaren ha och vad passar på hoj modellen?

Och ett natt tåg ska ju vara lite mörkt och mystiskt...eller hur?

Det var det hela för den här gången....men nästa gång ska det bli en screamin eagle lack på en v-rod....så tune in at your favorit paint shop for more details...see ya soon och allt det där...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar