söndag 30 januari 2011

Bandit Inferno....

Joel med v-rodden droppade av sin hjälm då han hämtade hoj delarna....du kan ju lacka något på den med, om det finns tid över sa han lite undrande....
gör lite som du vill,men gärna några sånadärna dö-skallar...okej tänkte jag och funderade ut en plan för bandit helmuten...

Jag började med att spackla i lite små skador och mattade ner hjälmen.Här har jag grundat med plast-grund och nu ska det avlufta en stund innan första basen ska läggas...

Nu är basen på och jag börjat med grov grå metallic som jag skuggat med en blå-svart pearl över.Där har the skulls lackats in...sedan har jag tonat partier med mer av den mörka basen för att få en mörkare bak grund till lite flames som är nästa steg.....

Genom att använda en svart bas med blå pearl och lasyr blått i ,så blir det en blå ton över alla ytor vilket gör sig bra tycker jag.Det är samma färg som i det svarta på joels v-rod....

Voila...nu har det hänt grejor med helmuten!Jag har skuggat upp flammorna med vit bas och sedan tonat rött och orange försiktigt över dom...

Man ser tydligt dödskalle mönstret under/mellan flammorna...


Bilden ovan är tagen med blixt och så här kommer det se ut i starkt sol ljus....

Och den här får symbolisera en mulen dag med sämre ljus....så här stor skillnad kan det vara i olika belysning....


Jag har avslutat med att lacka hjälmen med matt klarlack och den matta ytan gör sig bra till lacken...


Det var allt för den här gången så see ya all soon & smell you later och allt det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar