lördag 1 januari 2011

Revenge of the Black-Widow

Nu så var det dax för Anki få lite flammor på skärmarna till sin honda (tanken lackade jag i sommras)...hon har tråkat den tidigare Flammlöse Stigga hela sommaren.Och nu som han blivit The Stig med full flammat så kan ju inte hon vara sämre,så ur gömmorna togs ett par skärmar fram....
Här har jag maskat upp flammorna.Jag har lackat svart först och mattat ned ytan med 1200 korn våtslip...samtidigt så fixar jag till en bakskärm till en ny Rocker som den lokala Hd butiken lämnat in för lackering.Den ska bli denim black med grå flammor....

Hondan får även en spindel på fram skärmen....är det en svarta änkan så är det givet eller hur?

Nu har jag marmorerat,skuggat och tonat med orange brilliant color på delarna...

Skärmen till Rockern börjar likna orginalet nu....den är en smäckrare custom variant som ska monteras på en ny hoj....

Här har jag just klarlackat med standox supermatt klarlack och när den har härdat sen så är den inte blank längre.....

Så här ser orginal stänkan ut...betydligt större pjäs än den nya....

Tillbaka till hondan som fått sig lite klarlack den med....nu ser man det intonade spindelnätet i marmoreringen....




Här är en bild på spindeln och en logga på framskärmen....Så nu undrar man hur The Stig kommer kontra det här?Fast egentligen så har han ju mer flammor än The widow så tävlingen kanske blir vem som monterar först,eller?Nåväl...i veckan blir det en mellanslipning och mer klarlack sedan är det klart...
Thats it folks,see ya later å allt det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar