måndag 9 augusti 2010

valle skaffade hoj...

min jobbar kompis köpte hoj för ett tag sedan och redan första veckan lackade vi om den...
jag hade hasplat ur mig nåt i stil med : är det inte lite dåligt med flammor på den där ?
i själva verket var det inga alls,den var blå och fin som sig bör....men ett frö var sått och redan samma
kväll låg cykeln i delar på golvet....nästa kväll vatten slipades det för glatta livet och delar hängdes upp
på ställningar.kort sagt så lös flitens lampa starkt....
dagen därpå så var det dax för realflames.jag tonade fram dom i vit bas över den ner mattade
orginal lacken (kan nämnas att lacken var riktigt bra innan vi började)jag skuggade fram dom
i flera skikt för mer effekt och lade även in en lieman på framskärmen.....
jag avslutade med att lägga en blå candy över alltsammans för att få en mjukare intoning av
flammorna.sedan klarlackades hela kalaset.och redan nästa dag så mellanslipade valle alla
delar och mer klarlack lades på....
senare samma kväll monterades hojen och nu är det inte så dåligt med flammor
på den där längre....,eller hur?


bluewidow?

                      
                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar