söndag 3 juni 2012

Screamin`Eagle vs Destroyer


Nu så var det äntligen dax för lite v-rod lackering på drömfabriken.Larsa som är en granne till mig har skaffat två x-tra lack set till sina par hästar...Den ena vatten buffeln är en Destroyer drag bike och den andra en Screamin Eagle v-rod.Dessutom så har han och frugan ett par mer vanliga v-rods åsså...Jag tror det är dom som ska se ut som "värstingarna" men vad vet jag?....Nåja,nu kör vi!Grejorna har fått smaka på lite silver som botten färg och det är dax för våtslip och maskering....


Jag använder utskurna schabloner som är kopior på orginal formerna.Den första kulören som åker på är en lite mörkare silver som outline på den ena tryck kokaren....


Medans den andra får smaka på en röd metallic...Sedan så kommer det på ett svart skickt på den efter lite mer maskering och schabloner....


Och efter en kaffe paus så kan jag maskera av första etappen på den raketen....Den blå tapen som ni ser är 3m:s fineline tape som ger fina kanter och svänger bra i kurvorna...


Nr 2 får nu orange bas över silvern som ligger naken mellan flamesen...I det orangea partiet skuggar jag fram lite real flames för att liva upp annars ganska tomma partiet...Dessutom så lägger jag ett varv med en orange pearl bas som grädde på moset....


Samma likadant på den här, men lite mer av flamesen för här är det större yta att leka på....


Lite lunch i magen och sen är det dax att maskera av båda skapelserna....


Det går kanska bra att få liv i annars lite tråkiga ytor ,bara man använder fantasin.Och man behöver inte vara någon världsmästare utan fundera ut en plan och håll den....Nåja det spårar alltid ur iallafall tillslut....


Ganska cool eller hur?Nu så knackar kvällen på dörren och man borde varit hemma för länge sen så det blir ett varv skyddande blank och go klarlack innan avfärd.....Det återstår text på sidorna och lite skrikande örnar innan projekt Doubble Eagle är i hamn ,så stay tuned för vart händer allt det här om inte hos your local paint shop....


I`ll be back soon med ännu mer from the spraybooth. Så smell ya al later folk`s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar