lördag 17 mars 2012

Cross-Bones.....


Mange från Suarn MC har slagit till på en ny bak-stänka till sin Cross-Bones.En Roland sands skärm landade i lack boxen härom dagen.Planen var att hitta på något som liknande pinstripningen på fram skärmen....


Jag började med att mäta och fixera lite positioner innan schablonerna från Arnes skylt kom på plats...


Nu ser vi första kulören på plats.Ytan som jag jobbar på är nedmattad med 1000 korn våtslip och den röda kulören är samma som nästa färg men bara ett tunnt varv för att få en mörkare nyans....


Ovan ser vi det andra steget och med färgen täckande....lite klarare röd är summan av den ekvationen ..


Lite ockulär kulör kontroll med hjälp av framskärmen  och sen tar vi den vita kulören...


Sådärja....dax att maskera av skapelsen och se hur krumelurerna blivit tillsammans...


Näpet som min käre far brukar säga....Nu så är det bara att tvätta ytorna försiktigt och sen smeka på den goa blanka klarlacken...Jag använder Spies-Hecker 8007 med 3230 härdare och snart så blir skapelsen blank och fin...


Voila`en pinstripe lookalike efter orginal med Suarn logga och maltezer kors ett lyckat val av ägaren själv...Skärmen är redan hämtad och förmodligen även provmonterad....Nedan ser vi några ur Suarn gänget på semmester.(Bilden har jag norpat från Suarn Mc`s hemsida)


Hoj nr 2 är den gröna som jag lackade förra vintern(se The mean Green i blogg arkivet) och 3:an är ovan nämda Cross-bones...Thats it from the spray-both, but i`ll be back soon med The Ny Invigningen av arbets jobbet...So stay tuned at your local paint shop for even more shocking news!


Until then....smell ya al later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar