onsdag 22 december 2010

Flammlöse vs The Stig

i måndags kväll startade lacken av den flammlöse stigs wideglide.här ser vi honom i högsta hugg med varmlufts pistolen, i hopp om att den går att skjuta skarpt med....
Stig som hör till stans gamla garde gick under namnet Stigga med korset när det begav sig på 60 och 70 talet.Han var front figur i det på den tiden populära lokala bandet "stigga and the mad modds"!
men tillbaka till detta århundrade igen....först har jag sprutat delarna med en blå pearl som nu väntar på mer godsaker....

därefter har jag skuggat upp flammor med vit bas och fortsatt med transparant blå bas över det hela...

Och se där, framskärmen med intonade skallar neråt/bakåt.....
nu en bild på bakskärmen,även den har fått sig några skallar...The Stig som vid den här tidpunkten ligger hemma på soff-locket med munnen full av ostbågar har oroat sig flera dagar för att det ska bli en rosa hoj med barbapappor på tanken...han kan vara lugn nu...




lacken som jag lägger den här kvällen har jag tänkt som bakgrunds färg till en resten av lacken som kommer över det hela.
nu har jag kommit så långt det går denna gången.så om några dagar kommer uppföljaren på The Stig Bike.....det blir ännu mer flammor på hojen så smell you later och i`ll be back och allt det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar